2019. november 28., csütörtök

Levendulás tönkölybúza keksz karácsonyra

Amikor nyáron 30 fokban vagdostam a levendula virágait még nem is sejtettem, hogy idén télen újra kézbe fogom öket venni. Ahogy az öszi dekorációt akartam elrámolni, egy váza levendulát is találtam és akkor jutott eszembe, biztos finom lenne egy kekszben. A tönkölybúza már úgyis itt figyelt a konyhaszekrényben, csak a szerencsés véletlen kellett hozzá, hogy ök összetalálkozzanak egy könnyü, ropogós karácsonyi kekszben.



100 gr darált mogyorót, 150 gr tönkölybúzával, 100 gr vajjal, 75 gr porcukorral, 1 tojással, levendulavirággal (kb 1 EK) 1 csipet sóval, egy kiskanál fahéjjal alaposan összedolgoztam és kicsaptam a külsö sötétségre és hidegre egy fél órácskát pihenni. Amikor már lehült, vékonyra kinyújtottam és kiszaggattam. 160 fokon 12 percig sültek. Az angyalkáim most egy dobozban csücsülnek, hogy karácsonyig el ne szálljanak!
Ti is vigyázzatok a tieitekre!

Du brauchst
100g Nüsse
150g Dinkelmehl
100g Butter
75g Staubzucker
1 Ei
Lavendelblüten
1 Prise Salz
1 Packung Vanillezucker
Zimt

Alle Zutaten in eine Schüssel geben und zu einem Teig verarbeiten. Mindestens eine Stunde im Kühlschrank rasten lassen, dann den Teig auswalken und Kekse ausstechen. 
Bei 160 Grad im Backrohr 12 Minuten backen.

Gutes Gelingen!

Nincsenek megjegyzések: