2009. november 16., hétfő

Marcipános kalács


Közeledik Advent és lassan besettenkednek nálunk a karácsonyi illatok. Még ha nem is akarnám, az agyam-kezem ebbe az irányba terelget. Tegnap vendégeket vártunk. Gondoltam, sütök egy sodort kalácsot. Már minden készen állt, a tészát kinyújtottam, hogy megkenjem vajjal, amikor beugrott, hogy milyen finom lenne, ha valami töltelék is lenne benne. Dió, mák, na nem: marcipán. Belereszeltem egy csomaggal, majd feltekertem és akartam csinálni a hagyományos kalácsformát. Amikor újra a kezem vette át az irányítást: koszorú lett a kalácskából, csodaszép, kerek, már csak a masni hiányzott róla. Sülés után azt is megkapta, igazi adventi kalácsot varázsoltak az ujjaim!!!
A tésztához fél kiló lisztet, tiz deka cukrot, 3 deka élesztöt, sót, három tojást, 10 deka langyos vajat használtam fel. Langyos tejbe beletördeltem az élesztöt, ebbe egy kicsi kanál cukrot és lisztet tettem, hagytam felfutni. A maradék lisztet, cukrot, sót összekevertem egy nagy tálban. Egy másik tálban a langyos tejet felvertem a tojások sárgájával, hozzákevertem a vajat, hozzáöntöttem az élesztös tejet, majd az egész mindenségböl tésztát gyúrtam. Kelesztés nélkül kettévágtam a tésztát, kilapitottam, megkentem másik 5 deka olvasztott vajjal, megszórtam reszelt marcipánnal, feltekertem, összetekertem és koszorú alakot formáltam belölük. A tojásfehérjéket felvertem kemény habnak, megkentem vele a koszorút és megszórtam mandulaforgáccsal. 175 foknál sütöttem, amig szép barnáspiros lett. A maradék habból cukorral, kókuszreszelékkel habcsókokat készíettem, és a koszorú utáni meleg sütöben azokat is megsütöttem.

8 megjegyzés:

Csibe írta...

Jajjj, de nagyon szép! Ráadásul marcipános, imááádom!

Zsuzsi írta...

Nos, tessék utánozni! Szabad a vásár!!! ;O)

DebiGabi írta...

Én is marcipán imádom vagyok:DD
Bármi, amiben van marcián jöhet:))

Zsuzsi írta...

;O)

Jade írta...

Nagyon szep ez a kalacs! Gratula!

Zsuzsi írta...

Köszönöm Judit, még biztos lesz követöje!

Zuzuka írta...

megtaláltam, hurrá!!! jól néz ki, de hol kapok ilyen reszelhető marcipánt?
a tökleves is finom! - lesz ha elkészítem:) nem régen jöttem haza Vietnámból, ott ez a sláger, és igazán prímán főzik.

Zsuzsi írta...

A marcipánt a Hoferben veszem, nem túl drága és elég finom! A vietnami töklevesre is kiváncsi lennék. Kókusztejjel készítik?