2009. augusztus 16., vasárnap

Padlizsános csirke


Még tart a nyár és a szerencséseknek - mint Édesanyám, a kertjében megeterem a padlizsán. (Nagy meglepetésemre kimondottan nehezen adta meg magát, szúrt mint a csuda!)
Ellenben, ha már sikerült legyözni egy élesebb fegyverrel, vagy a puhányabbak a piacon-boltban beszerezték, érdemes kipróbálni a következö receptet!
A padlizsánt kb centis szeletekre vágtam és besóztam. Nagyjából az élükre fektetve hagytam, hogy kieresszék a levüket. Közben a csirkemellszeleteket megveregettem egy kicsit, sóztam, borsoztam, pici fokhagymával bolondítottam és forró olajon megpirongattam mindkét felüket. A húsok után a padlizsászeleteket is megpirítottam, de csak éppenhogy olajon, mert amúgy bármennyi zsiradékot képesek magukba szívni. Egy tüzálló tálban rétegesen letettem a padlizsánt, rá a hússzeleteket, majd böven mozarella szeleteket. Megismételtem, majd 180 fokon kb. 20 percet sütöttem. Fött rizst adtam hozzá.

2 megjegyzés:

Csibe írta...

Na, ezt most szívesen bevállalnám!

Zsuzsi írta...

Mikor jössz? Itt figyel a konyhában két duci padlizsán!