2010. január 4., hétfő

Töltött csirke

A karácsonyi díszebédünk látható a képen. A már többször említett-áldott Démétér után készült szabadon. Ő ugyan egy pulykát töltött meg, de úgy gondoltam, hogy ugyan hatan vagyunk rá, de azért egy pulyka mégiscsak nagy falat lenne nekünk.
Először a tölteléket készítettem el:
10 dkg bacon szalonnát kicsit megpirongattam, apróra vágott hagymát tettem hozzá és két szelet fehér kenyeret apró kockákra vágva összepirítottam vele. 2 másik szelet fehérkenyeret forró tejbe áztattam, kinyomkodtam, egy marok mandulaszeletkét, egy hámozott almát kockákra vágva, maroknyi aprózott aszalt szilvát, egy szétnyomott fokhagymát, kettő aprócska szétmorzsolt csilipaprikát, 2 ek mézet, 2 tojást, sót és borsot kevertem hozzá. Összekevertem a baconos keverékkel, beletuszkoltam a csirke megmosott és besózott belsejébe és egy jókora sütőtál közepére helyeztem.
A pipike mellé került felkockázva: sárgarépa, sütőtök, alma, lilahagyma, póréhagyma, paprika, paradicsom, cukkini. Az egészet nyakonöntöttem húslével és jó három órán keresztül sütöttem. Úgy félóránként meglocsolgattam a csirkét az alatta levő husilével. Natúr rizst ettünk hozzá.
Démétér, köszönjük! Gabóka, puszi!

2 megjegyzés:

Mariana írta...

B. U. E. K. - Szuzsika!

Zsuzsi írta...

Köszi Mariana!