2021. augusztus 30., hétfő

Pikáns paprikalekvár Ullától

Német barátainknál Uwénál és Ullánál vendégeskedtünk, ott ettük ezt a nagyon finom - engem a lecsóra emlékeztetö paprikalekvárt. Antipastihoz tálalták, de húshoz, grillezéshez ketchup helyett is kiváló. Ulla meg is adta a receptjét.

A soltvadkerti piacon vettem hozzá:

3 kg paprikát -a csúcsos piros fajtából.

10 db markos hagymát

egy öklömnyi fokhagymát

és ki hogy szereti - csilipaprikát (5-10 darabot mérete és csípössege alapján) 

Az egészet apróra vágva olajon megpirongattam majd beletettem 1/2 kg cukrot és 2 evökanálnyi sót. 

Felöntöttem 3 dl almaecettel és hagytam rotyogni egy ideig. Botmixerrel összepürésítettem és addig föztem, amíg kellöen sürü nem lett. Tisztára mosott és mikróban csírátlanított üvegekbe tettem és alaposan lezárva, fejjel lefordítva hagytam öket kihülni. 

Az eredeti receptet itt találjátok. 



Nincsenek megjegyzések: