2022. január 11., kedd

Foszlós kalács dióval, mákkal, marcipánnal

 

Hármasfonatú kalácsot készítettem, három különféle töltelékkel- mákkal, dióval és marcipánnal. A töltelékek a klasszikus beigli receptböl származnak, kb egyharmad adaggal számoltam. A háromba osztott tésztát hosszú csíkokra nyújtottam, megtöltve összezártam és úgy fontam velük a kalácsot. 

A tészta a klasszikus kalácstészta: Két dl meleg tejböl négy dkg élesztövel, pici sóval, pici cukorral és egy kanál liszttel kovászt készítek. Ha felfutott, hozzákeverek 3 egész tojást. 50-60 dkg liszthez hozzákeverek 10 dkg cukrot, egy citrom reszelt héját és a tojásos kovászt. Hagyom kb 20 percet pihenni, majd átgyúrva megfonom kalácsnak. Újabb 20 perc pihenés után, egész tojással lekenve megy a 160 fokos sütöbe 30 percre. 


Diótöltelék: (két rendes méretü beiglihez) - ennél a receptnél a harmada!!! 
30 dkg darált dió, 20 dkg cukor, 10 dkg morzsa, citromhéj, 10 dkg mazsola vagy birsalmasajt. 3 dl vízböl a cukorral szirupot fözünk, ebbe keverjük a többi anyagot.
Máktöltelék: (két rendes méretü beiglihez)
30 dkg darált mák, 20 dkg cukor, 3 dl tej, vaniliás cukor, citromhéj, 5 dkg dara vagy liszt.
A tejet felforraljuk, ehhez öntjük a hozzávalókat.
A töltelékeket hidegen kenjük a tésztára!


Nincsenek megjegyzések: