2009. április 22., szerda

Karamellás körte / Pear with caramell


Stáhl Judit receptjeit kedvelem. Élvezettel föz, élvezettel ír. Még a régi Nök Lapjás korszakából származik ez a recept. Tulajdonképpen nagyon egyszerü, nekem mégis sikerült még egyszerüsítenem rajta. Egy kislábosba beletettem egy nagy kanál vajat meg egy fél bögre mézet és addig forraltam, amíg meg nem karamellizálódott. Ezt onnan veszik észre a szemfülesek, hogy megbarnul és az illata eltéveszthetetlen karamell illattá válik. Közben nagyon habzik, de ez ne zavarjon senkit. Egy nagyobbacska tüzálló tálba öntöttem a bugyborékoló keveréket és gyorsan - mert megkeményedik - szétkentem az alján. Erre kerültek a meghámozott, hosszában felnyolcadolt körteszeletek, szorosan egymás mellé. Pici fahéjat szórtam rá, de csak a móka kedvéért, az eredeti recept nem írja. Mint ahogy azt sem, hogy legközelebb mandulaforgácsot is fogok szórni rá! Judit innen egy saját keverésü tésztát ajánl, de én egyszerüen egy kész levelestésztát terítettem a tetejére, jól benyomkodva körben. 200 fokon 30 percig sütöttem, majd a sütöböl kivéve azonnal kiborítottam egy másik tálra. Fantasztikusan finom!!!!

Nincsenek megjegyzések: