2009. június 21., vasárnap

Zelli Oma almássütije / Apple-pie from Zell-Oma


Apák napját ünnepeltünk. A Papa kedvenc sütijével. A Papa nagymájája Zell am See-ben született, ott szülte meg a három fiát, a legkisebb Stephan Édesapja. A receptje évek óta vándorol a családban, nálunk annyira népszerü, hogy a férjem sokszor ezt kapja születésnapi tortaként, kerek formában sütve. Apák napján a szívemet is hozzátettem, mert megérdemli!
A recept:
Fél kiló liszttel elmorzsolok egy fél csomag vajat. Pici sót teszek hozzá, 20 dkg cukrot, egy sütöport, vaníliáscukrot, egy tojást és - óvatosan- annyi tejet, hogy könnyen gyúrható tészta legyen. A kettéosztott tészta közé másfél kiló szeletelt, de nem meghámozott alma kerül, 10 dkg cukorral, fahéjjal, két marok durvára vágott dióval és mazsolával. A tetejét megszurkálom és 160 fokon 35 percig sütöm.

3 megjegyzés:

Anita írta...

Szia!
Végig néztem az összes recidet és képedet. Nagyon szépeket és gusztákat alkottál. Azt a gesztenyés kiflit én is megcsinálom....))))
Puszik
Anita

Zsuzska írta...

Köszi Anita! Jó Neked, Te csak elhatározod, lemész a kisboltba és megveszed a gesztenyepürét. Nekem jó, ha van a fagyasztóban, ha nincs, várni kell, amíg Magyarországról valaki errejár!

Eszter írta...

SZia Zsuzska!

Ez a süti nagyon jól néz ki.... Egészen megkívántam!!! Amúgy is nagy almás süti rajongó vagyok! Megint régóta nem jártam Nálad, és örömmel látom, hogy szépen gyarapodik a receptlista (nem úgy, mint a miénk :(( ) Neszmélyen szerintem találkozunk. Addig is puszi az egész famíliának! Eszter