2010. január 13., szerda

Tönkölyös pogácsa


Havonta egyszer van a máltaiakkal szentmise. A mostanira én készítettem az uzsonnáravalót. Mivel az osztrákok nem ismerik a pogácsát, gondoltam, megmutatom nekik, mi a jó ezen a széles világon.
25 dkg lisztet összekevertem 5 dkg tönkölybúzapehellyel, 1 tk sóval és elmorzsoltam 25 dkg vajjal. Fél dl langyos tejben elkevertem 2 dkg élesztöt, 25 dkg túrót és egy tojást. Hozzákevertem a lisztes keverékhez és rugalmas tésztát gyúrtam belöle. Négybehajtogattam (alsó harmadát fel, felsö harmadát le, bal harmadát jobbra, jobb harmadát balra)és letakarva fél órát pihentettem. Még kétszer megismételtem a hajtogatást úgy, hogy elötte a tésztát 1 centi vastagra kinyújtottam. Kitüzdeltem a pogácsákat, sütöpapírra tettem, megkentem egész tojással, reszelt sajtott tettem rá és 175 fokon 30 perc alatt pirosra sütöttem.
Nos, az osztrákok most már tudják, mi a jó, a pogácsa mind elfogyott!

3 megjegyzés:

Csigi írta...

Nem csoda, hogy elfogyott, nagyon guszták. Meg hát ki nem szereti a pogit? Nem is nézem tovább, épp csökkentettem a szénhidrátbevitelem :)

Zsuzsi írta...

Csak nem fogyózol? Mert én igen, Kivéve, amikor pogácsát sütök. ;O)

Csigi írta...

Mondjuk úgy, hogy erősen próbálkozom :)