2010. március 1., hétfő

Zabpelyhes keksz II.

Vendégeket vártunk a hétvégén. Ilyenkor szeretem, ha van itthon rágcsálnivaló. A Mindmegettén találtam ezt a receptet, csak kicsit turbóztam fel... ;O)

Hozzávalók:
25 dkg olvasztott vaj
1 bögre cukor
2 tojás
1 1/2 bögre sima liszt
1/2 csomag sütöpor
1 teáskanál fahéj
1 1/4 bögre zabpehely
1 bögre mazsola
1 csomag vaniliáscukor
1/2 bögre durvára tört dió
1/2 bögre áfonya
Elkészítés:
A mazsolát és áfonyát meleg vízbe teszem, hogy visszanyerje dundiságát. Egy tálban összekeverem a lisztet, sütöport, fahéjat, félreteszem. Egy másikban összekeverem a cukrot a lágy vajjal. Hozzáadom a vaníliát és a tojásokat, keverem... Ha már egynemű, hozzákeverem a lisztes keveréket, majd a végén a zabpelyhet és a leszárított mazsolát-áfonyát, összekeverem, de már semmiképp sem robotgéppel, csak egy fakanállal. Kb. 1 óra hosszára beteszem a hűtőbe!!! Ha letelt a pihenés órája, előmelegítem a sütőt 180 celciusra. A masszából kisdiónyi gombócokat formálok, tepsibe rakom. Kb. 10-12 perc alatt megsül. Vigyázni kell, mert könnyen megpirulhat az alja. Nem kell megijedni, melegen még elég puha, de ahogy hűl, úgy megszilárdul.
A receptet Cs. Anita küldte be.

3 megjegyzés:

Csibe írta...

Na Zsuzska, kérnék szépen egy naaaagy köteggel!!!

Zsuzska írta...

Ugye vicces? Máris küldeném, ha maradt volna egy morzsácska is belöle. De sajnos nem maradt! ;O)

szepyke írta...

Pff... akkor én már nem is írom...:)