2010. május 31., hétfő

Spárga-menü

Nagyon szeretem a spárgát!
Amíg tart a szezonja, sokat szoktam fözni-sütni, de idén, a 90 napos diéta miatt különösen gyakran eszem.
Egy szénhidrát napra így készül a menü:
A spárgákat megpucoltam és lehetöleg kevés sós-cukros vízben, egy szelet fehér kenyérrel puhára föztem. Az alsó egyharmadát és a szétázott kenyeret bennehagytam a fözölében, turmixoltam, hozzákevertem egy kiskanál levesport, egy nagykanál fözötejszínt és még turmixoltam rajta egyet. A középsö harmadát a spárgáknak elfeleztem, az egyik fele ment feldarabolva a levesbe, tettem hozzá pirított kenyérkockákat és már kész is volt a leves.

A második fogást annak idején "Lusta asszony rizottójának" nevezték volna, én inkább "Praktikus asszony rizottójának" hívnám. A tegnapi ebédröl megmaradt ugyanis egy jó nagy adag fött natúrrizs. A tegnapelötti szülinapról pedig a proseccós üveg alján úgy 1 deci - immár kissé buborékmentes prosecco*. A rizst felöntöttem a proseccóval, tettem bele egy kis reszelt sajtot, felforraltam, hozzátettem a maradék spárgákat és már kész is volt a menü második fogása.
Jó étvágyat!

* Itt jegyzem meg, a maradék pezsgöt, proseccot nem kell kiönteni ha erejüket vesztik, egyszerüen jégkockakészítöben le kell fagyasztani és a legközelebbi rizottó fözésénél elövenni.

Nincsenek megjegyzések: