2020. május 11., hétfő

Hamburger a grillsütöböl

Anyák napját ünnepeltük és Stephan valami különlegessel rukkolt elö. Elöször is meggyözte a lányokat, hogy kampányoljanak ök is a hamburger mellett, mintha szüksége lett volna a meggyözésemre!? Remek móka lett, ráadásul nagyon finom. A receptek még kis finomításra várnak, de a tegnapit már érdemes megörökíteni. 

Természetesen a hamburger bucikat is magunk csináltuk, a hozzávalók: 
750 dkg liszt
3 tojás
4,5 dl tej
1 tk só, 
1 ek cukor
4 dkg friss élesztö
6 dkg vaj
szezámmag 

A langyos tejben kis cukorral, liszttel felfuttatom az élesztöt. (kb 15 perc). Keverögépben összekeverem a többi hozzávalókkal, kivéve az olvasztott vajat. Ez majd akkor kerül hozzá, ha már alaposan elkevertem a többit. Kb 30 percig letakarva hagyom kelni. 
A megkelt tésztát alaposan belisztezett deszkán én 12 darabra vágtam de lehet (és talán jobb is) 16 darabot csinálni belöle. A 12 nagyon nagy lett. Szép kerek gombócokat formáltam belölük és letakarva újabb fél órát hagytam öket kelni. Lapos tepsire téve megkentem öket egy felvert tojással és megszórtam szezámmaggal. 160 fokos sütöben 25-30 percig sültek. 

Közben a lányok elkészítették a majonézes krémet hozzá. Hozzávalók: 
200 gr majonéz
1 ek mustár
2 ek kecsap
1 ek paradicsom sürítmény
1 tk cukor
citromlé

Stephan feladata volt a hús elökészítése. 60 dkg kevert (disznó és marha) darálthúshoz hozzákevert 1ek sót, 1 tk borsot, 2 ek Worcester szószt. A 10 cm átméröjü kekszszaggatómba nyomkodta bele úgy a húskeveréket, hogy mindegyik közepébe egy kb 1 cm nagy vajdarabot tett.  
Nagyon forró grillen elöször direkt a parázs felé tette öket, de hamar átkerültek a lassúbb térfélre. A félbevágott bucikat is megpirongatta. 

 Sültkrumplit, vékonyra szeletelt lilahagymát, paradicsomot, uborkát, salátát kínáltunk hozzá.



Nincsenek megjegyzések: