2022. január 19., szerda

Diós-fahéjas csigák


 Ebédre vendéget vártunk. Na nem nagy hétvégi vendégség, de mégiscsak látogató. Egy tartalmas krumplileves után másodiknak szántam a csigákat. 

1,5 dl langyos tejben egy kanál cukrot és egy kanál lisztet elkevertem és hozzáadtam egy fél kocka élesztöt. Hagytam picit pihenni. Kb 1/4 kiló lisztbe egy csipet sót, egy kanál cukrot, reszelt citromhéjat  kevertem, majd hozzáadtam a tejes keveréket de még elötte elkevertem benne egy egész tojást. Megolvasztottam egy negyed kilós vaj felét és ennek a felét is hozzákevertem a tésztához. Alaposan kidolgoztam, annyi lisztet tettem még hozzá, hogy elváljon az edény falától. 

Hagytam 15 percet pihenni. Lisztezett deszkán laposra nyújtottam (kb fél cm vastagra) majd a maradék vajjal alaposan megkentem. Megszórtam darált dióval, fahéjjal, cukorral és jó sok mazsolát tettem rá. Szorosan feltekertem és kb 1 hüvelykujjnyi vastag szeletekre vágtam. Egy 28 cm átméröjü tüzálló tálat kikentem vajjal, ebbe belerakosgattam a csigákat majd hagytam 15 percig pihenni. 160 fokos sütöben 30 perc alatt készre sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések: