2022. november 15., kedd

Évi növérem almáspitéje

A hétvégén Székesfehérváron jártunk Évi növéremnél. Ott ettük ezt a finomságot és gyorsan én is elkészítettem. Nekem ez a KLASSZIKUS magyar almáspite, gyerekkoromból ez az íz maradt meg legjobban.  Az eredeti receptet egy picurkát megvariáltam, kevesebb tejet és cukrot tettem hozzá és zsír helyett vajat használtam. 

Az almahámozással kezdem. A töltelékhez meghámozok és lereszelek 1,5 kg almát (nekem vegyesen volt mindenféle), hozzákeverek egy kifacsart fél citrom levét és hozzákeverek 5 dkg cukrot és 1 EK fahéjat. Hagyom állni kicsit.  

45 dkg lisztet elkeverek egy csomag sütöporral, egy csipet sóval 12 dkg vajjal és 8 dkg margarinnal. Hozzáadok 20 dkg cukrot, egy citrom lereszelt héját és 2 db tojást. Annyi tejet adok hozzá, hogy egy középkemény tésztát kapjak. (Kb 2 löttyintés) Òvatosan a tejjel, mert ha túl sok lesz, nagyon ragadni fog a tészta és nehéz lesz vele dolgozni. 

Egy kb 25X40 centis tepsit kivajaztam, a tésztát igazságtalanul elfeleztem és a kisebbik felét a tepsi aljába simogattam. Az almát óvatosan kinyomkodtam - de nem túlságosan. Szétterítettem a tepsiben majd a második - nagyobb adag tésztát rengeteg liszten kinyújtottam. Òvatosan az almára helyeztem, ahol lelógott levágtam, ahol hiányos volt ebböl pótoltam. Megszurkáltam villával majd lekentem egy összekevert tojással. 

Légkeveréses sütöben 170 fokon 45 percig sütöttem. 

Köszönjük Évi!!! 



Nincsenek megjegyzések: