2023. december 30., szombat

Olaszsaláta: anyósom receptje

 Anyósom hagyománytisztelö asszony, lassan 50 éve minden karácsonykor elkészíti ezt a salátát. Amikor megismertem, nem nagyon voltam képes elfogadni, hogy egy ételbe hogyan lehet sajtot, almát, savanyúuborkát is egyszerre beletenni. Nos, közben nem hogy megszoktam, de meg is szerettem az olaszsalátát - ami igencsak a ami franciasalátánkra hajaz. Idén én is elkészítettem és a következö alapanyagok kerültek bele: 

6 duci föttkrumpli

1 nagyobb, savanykásabb alma

10 dkg gouda sajt

025 dkg párizsi

8-10 darab savanyúuborka (apróbbak, kb hüvelykujjnyiak)

mindezek apró kb 1/2 x 1/2 centi kockákra felvágva

1 fél lilahagyma - egészen apróra összevágva

és 25 dkg zöldborsó-répa konzerv. 

A szószhoz: 

Fél tubus majonéz (kb 1 dl) 1,5 dl tejföl, 4 EK almaecet, 4 EK olívaolaj, só, bors, 1 KK cukor, 1 EK mustár

Jót tesz neki ha összekeverve hagyjuk legalább egy napot összeérni, de nálunk ritkán éri meg a másnapot... 


Foto: internet



Nincsenek megjegyzések: