2009. május 11., hétfő

Rebarbara torta / Rhubarb cake

A rebarbara torta Stephan családjában a hagyományos anyák napi sütemény. Zsófink idén május 25.-én lesz 11 éves, ez az idei a 11. rebarbara tortám. Igen nagy gyakorlattal sütöm már, mégis volt két emlékezetes akcióm velük. A második idei történet. Majd látjátok a leírásban, a tortát kétszerre sütöm, a második menetet 150 fokon. Idén szépen össze is állítottam a sütimet, be is tettem a második fordulóra, majd szépen elbicikliztünk strandolni (15 perc biciklivel). Napozás közben kérdezi a barátnöm, akivel ott találkoztunk, hogy mi is lesz az anyáknapi program? Mondom neki nagy büszkén, hogy a hagyományos rebarbaratortát már megsütöttem. ÁÀÀÀááá...! Felöltöztem, gyorsan hazabicikliztem és lássatok csodát, a süti éppen jó lett! Itt feszít fennt a képen. Ugye szép?
Recept:
Másfél kiló rebarbarát megpucolok, 2 centis darabokra vágom és 15 dkg cukorral és nagyon pici vízzel félpuhára fözöm. (Gyorsan megy, vigyázat!) 45 dkg lisztböl, 25 dkg vajból, 20 dkg cukorból, 4 tojássárgájából, pici sóból linzertésztát gyúrok és a tortaformában 180 fokon rózsaszínüre elösütöm. A megfött rebarbarát beleöntöm a tésztába, a tojásfehérjékböl kemény habot verek, belekeverek egy fél citrom levét, 15 dkg darált mandulát/diót/mogyorót és 15 dkg cukrot. Ráterítem a rebarbara tetejére és visszateszem a sütöbe 150 fokra. Szépen barnára szárítom (közben NEM megyek strandra!) és kész.

Négy éve történt, hogy a második sütés elött a kezemben kettéesett az összekapcsolható tortaforma és az egész miskulancia a földön landolt. Azt hittem, elsírom magam. Nem csináltam meg újra az egészet, abban az évben másik torta volt anyák napján. Azóta azonban nagyon alaposan megnézem, rendesen van-e összecsatolva a tortaforma. ;O)

Nincsenek megjegyzések: