2018. június 22., péntek

Cseresznyés, mandulás

Hatalmas kosár cseresznyét kaptunk ajándékba. A nagyját megettük, elajándékoztuk, a maradék - úgy jó 30 deka itt szemezett velem és jártak rá a muslincák. Egy gyors pitét csináltam belöle és mivel finom lett, gondoltam, megosztom a receptet másokkal is.
25 dkg vajat elkevertem 12 dkg cukorral, egy egész tojással és a második tojás fehérjével. Tettem hozzá két nagy kanál tejfölt is és kb 50 dkg liszttel összegyúrtam. Könnyü, nyújtható tésztát kaptam, aminek az egyik felét egy kizsírozott tepsibe tettem. Erre jött a kimagozott 30 dkg cseresznye, kb. 10 dkg darált mandula és egy kiskanál fahéj. A tetejére rányújtottam a tészta másik felét, megkentem a megmaradt tojássárgájával és 40 perc alatt 180 fokon megsütöttem. Közben kiderült, hogy a cseresznye dupláját is elbírta volna, ha lett volna még.

Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések: