2009. június 6., szombat

Sophie tortája / Sophies cake

Zsófi lányunk 11 éves lett.
A szülinapját lassan hetek óta készültünk megünnepelni, mert az egesz osztályt meghívta és a parkban az eddigi rossz idö miatt nem lehetett bulit tartani. Mivel az osztály 23 gyerekböl áll, nagy formátumú tortában kellett gondolkodnom. 10 tojásból készült a piskóta, a csokikrém pedig a hagyományos adag helyett egy liter tejszínböl és 800 gramm csokoládéból. A lányom lassan igazi ínyenccé növi ki magát, a csokikrémbe csilit is tetetett velem, ami kimondottan jót tett neki. A tortakrém receptjét már egyszer leírtam, mit ne mondjak, a csilis változat eddig a legfinomabb. A díszítés fehér csokoládébevonóból készült. A leírás szerint felmelegítettem a csokit majd frissen szedett, alaposan megmosott levelekre kentem. A betüket alufóliára rajzoltam a csokival, majd az egész tálcát egy órára bettem a hütöszekrénybe. A betük gond nélkül leváltak a fóliáról, a levelekkel bíbelödni kellett egy kicsit - de szerintem igazán megérte!
Apróbetüs figyelmeztetés: Egy szük centis kis darab csili már megbolondította a krémet, úgyhogy csak óvatosan!!!

5 megjegyzés:

Fércművek írta...

De jól néz ki. :)) Imádom a feliratos tortákat. :))

Zsuzsi írta...

Valami újat mindig ki kell találni. Az aprónép meg volt örülve a levelekért! Azért a betüket sem vetették meg ;O)

Csibe írta...

Boldog szülinapot!
Aranyos a torta, ügyi vagy!

Zsuzsi írta...

Köszönjük, köszönjük ;O)

Névtelen írta...

Hello,

nem tudom, mit csinálhattam rosszul a krémmel (mert hát, nem egy nagy vmi), de mikor másnap kivettem a hütöböl felverni, akkor késsel lehetett szeletelni, olyan kemény volt. Tul hideg a hütö, vagy vmit elrontottam?

Marianna